Wellington, 13 december

13 december 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington, 13 december,
Gisteren was het een zeedag,lekker relaxed,wat gelezen,Teun is naar een iPad seminar gegaan,het was jammer genoeg geen weer om aan dek te liggen,dus hebben we een poosje bij het binnen zwembad gelegen,het weer valt wel wat tegen,het is hier niet zo warm en er staat een behoorlijk harde wind.
'S-avonds was het de eerste gala avond.

Als we in Wellington aankomen,regent het en is het koud,het is maar 14gr.
We nemen de shuttle naar het centrum,maar het echt troosteloos weer.
Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland en heeft 400.000 inwoners,het is de tweede grote stad in Nieuw Zeeland,Auckland heeft 500.000 inwoners,in totaal heeft Nieuw Zeeland maar 4,5 miljoen inwoners,dus er is hier ruimte zat.
Wellington is een moderne stad en doet erg europees aan,we gaan met de kabeltram naar een hoger gelegen gedeelte waar je een mooi uitzicht over de stad hebt,vandaar uit gaan we naar het Karori wildlife sanctuary,waar een stuk bush teruggebracht is tot zijn oorspronkelijke staat en er alleen nog dieren en vogels leven die in Nieuw Zeeland voorkomen,alle schadelijke roofdieren hebben ze daar uitgeroeid,we hebben daar 2 uur gewandeld,het is een prachtig stuk oerwoud,gelukkig met af en toe bordjes waar je heen moet,haha
Jammer dat het zulk rotweer was vandaag.