Tauranga, 11 december

11 december 2014 - Tauranga City, Nieuw-Zeeland

Het is vandaag zwaar bewolkt en het regent af en toe,maar we willen hier wel wat gaan zien,dus als we van het schip af zijn nemen we een tour naar Roturoa,dat stadje ligt op een uur rijden en ligt in een geothermal  landschap,dat wil zeggen dat het op een breuklijn van 2 platen van de aarde ligt en er overal zwaveldampen uit de grond komen en er veel geisers zijn.
Eerst gaan we naar het redwoodforest en wandelen we daar een stukje door,de bast van die bomen is heel zacht,alsof het kurk is,dat is ter bescherming van de boom,daarna gaan we naar een Maori dorpje Whakarewarewa wat midden in een groot geiser gebied ligt,de mensen daar koken en baden in dat hete water,sommige van die poels zijn 160 gr,het is een heel vreemd landschap,er zijn ook pruttelende modderpoels,dat schijnt erg goed voor je huid te zijn,in dit dorpje is de grootste geyser  van Nieuw Zeeland,die spuit minimaal ieder uur,vaak vaker zo'n 30 tot 60 meter hoog kokend water en stoom uit de aarde,we bezoeken ook nog een Maori voorstelling van zang en dans.
Daarna gaan we naar de Goverment Gardens,ook daar zijn de thermaalbronnen ,die ze verbonden hebben met zwembaden.
Op de terugweg naar Tauranga bezoeken we nog een kiwi boomgaard.
Om 5 uur zijn we weer terug bij het schip en hebben helaas geen tijd meer om Tauranga in te gaan,maar dit was weer een hele leuke en interessante dag,jammer dat we weer geen WiFi hebben gevonden,morgen is het een zeedag,dus we gaan het zaterdag in Wellington weer proberen,nu sla ik dit verhaaltje maar weer op,haha

1. Danielle:
    13 december 2014
    Geweldig om jullie verhalen weer te lezen
    Ben erg benieuwd naar de foto's v jullie mooie uitzicht vroeg op de ochtend met die mooie eilandjes.