Foster-Cowes 29 december

29 december 2014 - Cowes, Australië

Foster-Cowes,29 december,
We vertrekken vroeg naar Philip Island,want de kaartjes voor de Pinguin Parade zijn in deze vakantietijd snel uitverkocht,het is een korte rit vandaag,maar 110 km,dus we zijn om 10 uur al bij het bed & breakfast,wat natuurlijk te vroeg is,maar de eigenares laat ons al wel de kamer vast zien,en wow wat een mooie kamer,zo groot en mooi ingerichtKamer en een balzaal van een badkamerKamerKamer,daarna gaan we naar het informatiecentrum om kaartjes voor vanavond te kopen en wandelen we door het stadje,het is erg druk.
Later gaan we naar het gebied waar de koala's zijn,Philip Island is in feite 1groot natuurpark,waar gezorgd wordt dat de natuurlijke bewoners beschermd worden.
De koala's zitten in de bomen,de meesten zitten te slapenSlapende kaola's,ze slapen 20 uur per dag ,omdat ze alleen maar bladeren van de eucalyptusboom etenKaolaKoala,is hun hele systeem vertraagd omdat ze anders geen energie genoeg hebben,maar we zien er een paar die zitten te eten,zo schattig!!! Het is wel jammer dat het ontzettend hard gaat regenen,dus terug naar de auto voor een regenjas,even gewacht tot het droog werd en weer terug,nu naar een ander gedeelte,maar we waren nog geen 10 min weg of het begint weer te gieten,we blijven nog even en gaan dan toch maar weg.
We gaan naar de b&b,de spullen in de kamer leggen en ons omkleden,ook vast voor vanavond,want het wordt koud en er waait een harde wind.
Om 4 uur gaan we naar Nobbies Center,waar ze boardwalks gemaakt hebben langs de rotsen om de fur seals te zien,die op een grote rots voor de kust moeten liggen,de omgeving is geweldig,het geweld van de zeeZeeZee,maar geen zeehond of leeuw gezien,we zijn wel heerlijk uitgewaaid en gaan daarna gelijk door naar de Pinguin Parade,dan kunnen we daar eten voordat de hele kudde komt,want we zagen bij Nobbies al veel mensen die duidelijk ook gingen.
Om 6 uur in de rij gaan staan voor goede plaatsen,maar pas om 7 uur gingen de deuren open en rende iedereen de boardwalk op naar het strand,waar ze stenen tribunes hebben gebouwd rond de plekken waar de pinguïns elke avond het strand op komen om naar hun hol te gaanPinguing,in het begin schijnt de zon nog,naar later wordt het echt koud en gaat het lang duren,ze komen pas na zonsondergang en die is pas om 21.05,maar als ze dan eenmaal ineens uit het water komen en er net zo hard weer in rennen tot ze met meer zijn,is het zo'n apart gezicht dat je de kou en het lange wachten vergeet,dit maak je nooit meer mee,de ranger had gezegd dat we na een half uurtje ook eens bij de boardwalks moesten gaan kijken,want ze verdwijnen van het strand onder de boardwalks door naar hun leefgbied en ja hoor,daar zag je overal pinguins die liepen te zoeken en bij elkaar stonden te piepen op weg naar hun hol,het gebied waar ze hun hol hebben is behoorlijk groot,er zijn er meer als duizend die iedere avond aan land komen,dit was geweldig om mee te maken!!!

1. Elly en peter:
    30 december 2014
    Wat een droom reis.een sprookje. Xxxx
  2. Karel en Lenie:
    30 december 2014
    Ziet er allemaal heel mooi uit, echt geweldig.
    Nog veel plezier de laatste dagen en vast een
    heel goede terugreis. groetjes