Melbourne

31 december 2014 - Melbourne, Australië

Melbourne, 31 december,
We gaan met de hop on hop off bus de stad bekijken,die kost hier maar 5 dollar,dan hebben we gelijk een groot gedeelte gezien met uitleg,Melbourne is rijk geworden met de gouddelving,dat is nog goed te zien aan de mooie gotische gebouwen die overgebleven zijn,'s-middags wandelen we langs de Yarra rivier die dwars door de stad loopt en waar een mooie promenade langs loopt met allemaal terrasjes,het is heel druk,dus erg gezellig,er zijn ook overal straatartiesten,we lunchen in een yuppenzaak aan het water en zitten heerlijk in de zon,het is vandaag prachtig weer,daarna wandelen we nog een paar kilometer langs de promenade,die is ontzettend lang met alleen maar terrasjes,na 2 uur wandelen komen we bij het Federationplein,dat is het bekendste plein in Melbourne en daar zitten we weer op een terrasje te genieten van de zon en de leuke straatartiesten,later wandelen we op ons gemak terug naar het hotel,nog zo'n 3 kwartier lopen,we gaan wat uitrusten voor vanavond,want we hebben al wel gezien dat de plekken waar mensen vanavond het vuurwerk gaan bekijken,alleen maar staanplekken zijn,het schijnt wel gezellig te zijn,met overal muziek,we hebben echt geen idee dat het oudejaarsdag en Teun's verjaardag is,het lijkt gewoon een zomerse dag.
Melbourne is een drukke gezellige stad,die erg Europees aandoet.
Vanavond zijn we met het andere stel de stad ingegaan om iets te eten en later naar het vuurwerk te gaan kijken,maar het blijkt niet te doen om ergens binnen te komen,zo ontzettend druk zijn de restaurants,uiteindelijk lopen we maar weer terug richting het hotel en maken ze bij het Holiday Inn hotel een plekje voor ons vrij,daar hebben we lekker kunnen eten,we doen er express wat langer over,want inmiddels kun je op straat bijna niet meer lopen van de mensen,na het eten laten we ons door de massa meenemen richting het Federationplein,op het plein kun je niet meer komen,we blijven op de kruising ervoor staan,verder komen we niet,het is dan 23.20,dus het duurt niet meer zo heel lang en nog steeds blijven er mensen komen,om 12.00 gaat iedereen gillen en begint het vuurwerk van alle kanten vanaf de hoge gebouwen,erg mooi en heel apart om het op deze manier een keer mee te maken,na 15 min is het afgelopen en lopen we weer terug naar het hotel.