Vervolg Auckland

8 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Lekker genieten in de zonWeer een nieuwe dag,gelukkig goed geslapen,we gaan vanochtend eerst een harbour cruise maken,zodat we Auckland ook vanaf het water zien,we varen langs verschillende eilanden die voor de kust van Auckland liggen,het zijn bijna allemaal vulkaan eilanden,bij sommige kun je ook naar de rand van de krater wandelen,dat zijn behoorlijk steile hellingen,dus niets voor ons,het is heerlijk weer 22gr,maar wel bewolkt,we varen onder de Auckland Bridge door,daar kun je goed zien waar de waaghalzen van de brug kunnen bungeejumpen.

Later gaan we naar het Albert park,dat zagen we gisteren vanaf de sky tower,je kon toen alleen niet zien dat het daar zo ontzettend heuvelig was,pff,wat een klim steeds maar een mooi park met vreemde bomen.

Later in de middag nemen we de Ferry naar Davenport,een eiland wat recht tegenover Auckland ligt,dat is ook de thuisbasis van de marine.Het is hier veel rustiger als in de stad, inmiddels is de zon flink gaan schijnen en zijn we een poos heerlijk op een terras gaan zitten, na een uurtje of twee nemen we de Ferry weer terug en gaan nog even wat winkels kijken,wat is alles hier toch duur,je hoeft hier echt niets te kopen ,thuis is alles goedkoper.

We gaan eten in het restaurant onder de Sky Tower,was redelijk geprijsd en heerlijk gegeten,morgenochtend gaan we rond 11 uur naar het schip,dus geen internet meer,het kan dus even duren voordat ik weer iets kan sturen,maar we gaan het aan wal proberen!