Hong Kong naar Auckland.

6 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Harbour City MallWe pakken onze spullen alweer om van Hong Kong te vertrekken naar Nieuw Zeeland,we worden om 12.20 uur opgehaald,dus veel kunnen we vanochtend niet meer doen,we gaan met de metro naar een winkelgebied waar ze eigenlijk alleen maar de bekende merken verkopen,dus absoluut niet te betalen voor ons,haha,maar wel leuk om te kijken,drinken daar ook een onbetaalbaar kopje koffie (blijkt €9,- euro per kopje te zijn),maar gelukkig wel lekker en gaan op tijd weer terug naar het hotel.

Onze vlucht is op tijd,we vertrekken om 15.30 uit Hong Kong,dit keer hebben we geen geluk met de plaats,we zitten bijzonder krap met beenruimte,want we zitten voor een wand, (wij dachten juist meer beenruimte te hebben,want in het vorige vliegtuig hadden die mensen juist erg veel ruimte,maar dit is een ander type )en dit vliegtuig heeft de nieuwe stoelen,waarvan niet de rugleuning kantelt,maar de zitting verschuift,nou dat zit voor geen meter,dan heb je nog minder ruimte omdat de zitting naar voren schuift en je rug zit dan ook in een vreemde houding,dus het werd 12 uur rechtop zitten.

Om 7.30 NZ.tijd zijn we geland,het is dus inmiddels 7 December,we hadden thuis al een shuttle geboekt naar het hotel,waar we uiteraard nog niet in de kamer konden,we zijn koffie gaan drinken en daarna het centrum van Auckland gaan bekijken,ons hotel ligt gelukkig midden in het centrum,het is mooi weer,vooral bij het water was het gezellig druk,nog wat winkelstraten bekeken en weer terug naar het hotel,de kamer was gelukkig klaar,wat spulletjes uitgepakt,even gezeten,toen naar de haven gegaan,eens kijken waar dinsdag het schip ligt,het is daar gezellig druk,er varen veel ferry's naar de eilandjes,voor de stad liggen 52 eilandjes,niet allemaal bewoond,er zijn een aantal grotere ,waar veel rijkere mensen wonen,later gaan we nog naar de Sky Tower,die 328m hoog is en het hoogste gebouw in Nieuw Zeeland is,je hebt er een prachtig uitzicht over de stad,we drinken er wat en kakken ontzettend in,ik zie er niet uit volgens Teun,haha,lijkwit en rood doorlopen ogen,dus gaan we niet naar een restaurant om te eten,daar zijn we veel te moe voor,we eten iets bij McDonalds.en gaan terug naar het hotel,waar ik direct in een stoel in slaap viel,dus maar naar bed gegaan,ook al was het pas 21.30 uur,morgen weer een dag