Bay of Islands, 10 december

10 december 2014 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 06.30 uur werd ik wakker,doordat de zon fel scheen door een kier in de gordijnen,toen ik even ging kijken wist ik niet wat ik zag,zo ontzettend mooi!!!,de opkomende zon scheen op het water en er omheen zag je allemaal eilandjes,het was echt een prachtig plaatje,het schip voer nog maar heel langzaam en ging even later voor anker,we zijn er gelijk uitgebleven en hebben zitten genieten op het balkon.
Na het ontbijt zijn we met de tender naar Waitangi gegaan,daar stonden bussen om je naar Paihia te brengen.Waitangi is bekend omdat hier in 1840 het eerste verdrag getekend is tussen de Maori Chiefs en de Engelsen,in het huis waar het verdrag gesloten is,wordt nu de historie en cultuur verteld door Maori's en treden ze op met zang en dans,in Paihia vestigden in 1823 de eerste Europeanen zich,vooral missionarissen,nu is het vooral een toeristisch plaatsje en worden daarvandaan veel boottochten gedaan,er liggen in de Bay of Islands 153 eilandjes.
We zijn later met de Ferry naar Russell gegaan,wat vooral een heel historisch plaatsje is,Captain Cook kwam daar voor het eerst aan land en de meeste houten huizen zijn nog van de 19e eeuw,we hebben daar een tour geboekt die het eiland over ging met een geweldige gids en wat een prachtig eiland is dat zeg! Om 4 uur zijn we weer terug naar het schip gegaan,het was een heerlijke dag.