Sydney, 23 december,

23 december 2014 - Sydney, Australië

bondi beachBondi beachBondi beachBondi beach

Vanmorgen hebben we eindelijk weer eens ontbeten,we voelen ons iets beter,daarna zijn we met de bus naar Bondi beach gegaan,het is maar 6km van het hotel,maar de bus doet er een uur over,zoveel stoplichten en stopplaatsen heeft hij,als we daar aankomen zijn we aangenaam verrast,we hadden ons er niet zoveel bij voorgesteld,maar het is echt een prachtig hagelwit strand,heel breed en geen schelpen of steentjes!!!! Er zijn jammer genoeg niet veel surfers,de golven zijn vandaag niet hoog genoeg,iedereen ligt hier op zijn handdoekje,nou die tijd hebben wij gehad hoor,dat doen we niet meer,haha,maar daar hebben we ook geen tijd voor,achter het strand is een drukke weg met daaraan allemaal restaurantjes en winkeltjes,het is druk en het ziet er gezellig uit,wij drinken en eten wat en gaan na 2 uurtjes weer met de bus terug,inmiddels was het ook bewolkt geworden,we gaan naar Hyde Park,daar ligt het Barracks museum,wat we willen zien,daar werden vanaf 1819 de gevangenen uit Engeland naar toe gebracht om Australie op te bouwen,het is erg interessant om te zien hoe deze mensen moesten leven  en vooral werken,later wandelen we de stad verder in en komen weer uit bij Circular Quai,het gezellige gedeelte tussen de brug en het Opera House,waar ook alle veerboten aankomen,het wemelt daar van de jetset terrasjes en we zijn zo moe,dat we niet verder gaan kijken we gaan gewoon hier wat eten en drinken,uiteindelijk hebben we al een paar dagen niets uitgegeven aan eten,dan nu maar een keer duur,ik kan het nog niet op,maar het smaakte me eindelijk weer!!!