Blue Mountains

22 december 2014 - Sydney, Australië

Uitzichtpunt blue mountainsIn de cablewayUitzicht vanuit de cablewayScenic railwaySydney,22 december,
Vanochtend werden we om 6.45 opgehaald voor onze excursie naar de Blue Mountains,die liggen hier ongeveer 100 km vandaan,het is een gebied met eucapyptusbomen,daardoor hangt er altijd een blauwe waas in de bergen.
We gaan met een comfortabel ruim busje voor max 14 personen,door de kleine groep kunnen we de grote busttours voor zijn op de drukke punten,onze chauffeur is tevens eigenaar van deze tourcompany en verteld de hele weg ontzettend veel over de omgeving,maar ook over hoe het met Australie gaat qua economie en crisis,het is al erg warm,rond 9uur komen we aan bij een prachtig uitkijkpunt,waar we morning tea en versgebakken scones krijgen,de thee krijg ik wel weg,de rest niet,terwijl het er heerlijk uitziet,daarna gaan we op weg naar Scenic World,waar we eerst met de Cable Way van de ene naar de andere berg gaan,270m boven de vallei met een geweldig uitzicht op de Three Sisters,een rotsformatie waar een aboriganal verhaal bij hoort,het zouden 3 versteende zusjes zijn,als we aan de andere kant zijn,gaan we met het steilste treintje ter wereld,de helling is 52%,naar beneden naar het dal,waar we op ons gemak door het regenwoud wandelen,vogels bekijken en genieten,later gaan we met een andere kabelbaan weer naar boven en gaan naar Echopoint,het uitzichtpunt dat het dichtste bij de Three Sisters ligt,Three sistershet is overal nog zo heerlijk rustig,als we weggaan komen de grote groep bussen pas binnen,dat is het voordeel van zo vroeg op pad gaan,Rob,onze chauffeur brengt ons tussendoor ook nog naar afgelegen rustige plekjes waar we vanaf een andere kant de vallei kunnen bekijken,'s-middags lunchen we in een hotel wat verder weg van de toeristische plekken,daar krijgen we een lekkere lunch en drankjes (het zag er heerlijk uit,wij hebben het allebei niet opgegeten) en gaan we later op weg naar Featherdale Wildlife Park, waar ook een koala sanctuary is,ze proberen daar met vrijwilligers de met uitsterven bedreigde koala's weer terug te brengen in het wild,die koala's zijn zo schattig!!!
Op de weg terug richting Sydney,laat Rob ons het Olympisch dorp en de stadions  zien en brengt ons daarna naar de Paramatta Rivier vanwaar we met een boot terug naar Sydney gaan,dit was een geweldige dag,we zijn rond 6uur terug,allebei versleten en beroerd,maar we hebben erg veel gezien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade