Hong Kong 5 dec

5 december 2014 - Hong Kong Island, China

image   Na een goede nacht,allebei heerlijk geslapen en een goed ontbijt hebben we een drukke leuke dag gehad en heel veel gezien.

Eerst zijn we naar Victoria Peak gegaan,om daar te komen moet je met de Peak Tram,een kabeltram die rijdt al sinds 1888 het 1400m steile traject omhoog,vroeger waren daar dure clubs voor de Engelse rijken,nu staat daar Peak Tower,een mooi nieuw gebouw met winkels en bovenop het skyterrace waar je een geweldig uitzicht hebt over Hong Kong

Daarna zijn we naar de wijk Aberdeen gegaan,dat is de vissershaven van Hong Kong,de vissersbootjes zijn nog vaak authentieke jonken,maar de meesten zien er echt niet uit,het lijkt op beelden die we wel zien uit hele arme landen,we hebben daar nog een boottochtje gemaakt in een jonk door de haven.

Later zijn we nog naar de wijk Stanley geweest,waar vooral toeristen naar toe gaan voor de markt,ik ben nooit zo dol op markten,maar hier hadden ze vooral voor de jongens leuke spullen,maar aangezien we helemaal vol zitten met bagage konden we niets kopen

Na Stanley zijn we naar de ferry gegaan om de oversteek naar Kowloon te maken,in ieder boekje over Hong Kong staat dat een tochtje met de Star Ferry op je prioriteiten lijstje moet staan,dus dat doen we dan maar,omdat het inmiddels donker was geworden was het een leuk tochtje,alle hoge gebouwen,en daar bestaat Hong Kong alleen maar uit,zijn verlicht in allerlei kleuren en nu zijn op diverse gebouwen ook kerstafbeeldingen te zien,erg mooi.

Na de ferrytocht gingen we naar het Hong Kong International Commerce Center,een nieuw gebouw van 118 etages,waar je op de 100ste etage een uitkijkplatform hebt,daar heb je 's-avonds een prachtig uitzicht over het verlichte Hong Kong,er is ook een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

Als laatste zijn we nog even naar de promenade en de walk of fame gegaan,en waar we gisteren zeiden dat er helemaal geen restaurantjes waren,we hadden nog 30m door moeten lopen,daar waren heel veel leuke restaurantjes,maar ja, we waren moe hè?,het was nu ook veel drukker als gisteren en een ontzettend mooi verlicht uitzicht,om 22.30 kwamen we terug in het hotel,het was een hele leuke dag,jammer dat we morgen alweer weggaan,ik had hier nog graag een dag gebleven,er zijn nog aardig wat dingen die we nog hadden willen zien.

1. Jacqueline:
    5 december 2014
    Klinkt allemaal goed.. Erg leuk zo dat verslag met de foto's kunnen we makkelijk op de hoogte blijven.
    Jullie zo weer goede reis voor deel 2 en wij gaan ons op het sinterklaasavondje storten. (Helaas weer typisch nederlands : het regent
  2. Jeroen:
    5 december 2014
    leuk hoor om zo op de hoogte te blijven.
    De foto's zijn ook erg leuk.
    Wij gaan nu ook even verder met sinterklaas avond.
    Liefs van ons alle 4 xxx
  3. Karel en Lenie:
    7 december 2014
    Hoi, ik heb net alle foto's even bekeken, ziet er allemaal heel leuk
    uit, lijkt me echt een prachtige reis. Veel plezier en we blijven jullie
    volgen.
    Groetjes