Canberra

25 december 2014 - Canberra, Australië

Canberra

Balemans Bay-Canberra,25 december,
Om 9 uur vertekken we weer uit Batemans Bay,op weg naar de hoofdstad Canberra,wat 150 km landinwaarts ligt,we moeten de hele weg door de bergen,dus dat wordt niet relaxen,als we een poosje onderweg zijn merk je echt hoe groot en uitgestrekt dit land is, we komen echt niets tegen pas na meer als een uur,komt het eerste gehucht in zicht,1straat,dat is alles en helemaal verlaten,deze weg naar Canberra is nog veel bochtiger en nog veel meer klimmen als gisteren,maar de omgeving is prachtig en naar mate we hoger komen veranderen de soort bomen.
In 3 uur tijd komen maar 2 gehuchten tegen,geen gezellig koffietentje,niets,Canberra Braidswood

ik moet er niet aan denken om zo afgelegen te wonen,hoe mooi het ook is.
Als we in Canberra in het hotel zijn,vragen we gelijk of we er 's-avonds kunnen eten,maar het hotel serveert vandaag helemaal niets,niet eens een kop koffie,toch wel een beetje vreemd voor een hotel,dus gaan we naar het centrum om te kijken of we iets kunnen vinden wat vanavond wel open is,maar helaas,de stad is uitgestorven,zelfs McDonalds is dicht,van de andere Nederlanders die deze reis maken horen we dat de receptie heeft gezegd dat misschien het Mercure hotel open is,dus eerst gebeld,het restaurant is dicht,maar in de sportbar serveren ze wel wat,we kunnen dus gelukkig wel iets eten,we zijn met het andere stel daar heen gegaan en hebben lekker gegeten,  Kerst dinerKerst dinerKerts diner wel blij dat morgen alles weer open is.
Canberra heeft de uitstraling van een grote stad,maar dat komt door al die grote regeringsgebouwen,het is een hele moderne stad,hij is ook pas ontworpen in 1912,toen Sydney en Melbourne er niet uit kwamen wie de hoofdstad mocht worden en er een hele nieuwe stad gebouwd werd helemaal gericht om het regeringscentrum te worden,het is eigenlijk maar een kleine provinciestad.