Canberra-Merimbula, 26 december

26 december 2014 - Merimbula, Australië

Onderweg naar merimbula

Vanmorgen om 10 uur weer vertrokken,we ontbijten onderweg wel,want we moeten 250 km door de bergen naar Merimbula,vandaag rijden we door de Snowy Mountains,het hoogste gebergte van Nieuw South Wales,hier kan in de winter ook geskied worden,omdat Canberra ook al hoog ligt hoeven we de eerste 150 km niet al te steil te klimmen en te dalen,we rijden weer door een heel andere omgeving dan gisteren.We kwamen onderweg de andere nederlanders tegen

We dachten wel snel te kunnen ontbijten,maar dat valt tegen,het duurt 110 km voordat we het eerste stadje Cooma tegenkomen,daar gaan we maar even bij McCafe ontbijten,was prima,daarna duurt het weer 100 km voor het volgende stadje,wat een leeg land,ik bedoel met bewoners,alles ligt zo ver uit elkaar,we zouden onderweg ook kangaroes tegen moeten komen en wombats,maar we zien alleen koeien en schapen.

Om bij de kust te komen moeten we uiteindelijk toch die steile berghellingen af,dus maar weer vaak mijn ogen dicht doen,dan zie ik het niet,haha.Onderweg naar merimbula

'S-middags komen we in Merimbula aan,een echt vakantieplaatsje,want je ziet eigenlijk alleen maar motels,het ligt erg mooi aan een groot meer,en het heeft restaurants die open zijn vandaag,want ook vandaag is echt niet alles open,we hebben vanavond heerlijk gegeten aan het meer.Merimbula

1. Elly en peter:
    26 december 2014
    Goed voor de lijn als er weinig open is.maar wat is her er mooi.veel plezier verder en genieten maar xxx.