Scenic cruisen

16 december 2014 - Dusky Sound, Nieuw-Zeeland

Scenic cruisenScenic cruisenScenic cruisenScenic cruisen door de fjorden, 16 december
Vandaag wordt het volgens de kapitein een geweldige dag,we gaan cruisen door 3 fjorden,waar het bijna altijd regent of mistig is,maar vandaag wordt het een uitzonderlijk mooie dag.
Rond 9 uur gaan we Dusky Sound in,( fjorden heten hier Sounds),bijna iedereen staat boven op dek,het waait behoorlijk,maar het uitzicht is het wel waard,om 12 uur varen we Doubtful Sound in,inmiddels is het veel warmer geworden,volgens de zeebioloog,die de hele dag het commentaar doet,komt dit echt bijna nooit voor,de fjorden zijn geweldig,dit is echt genieten,zo prachtig,om 13.30 zijn we de fjord weer uit,nu hebben we een paar uur om te gaan eten en van de zon te genieten,het is inmiddels 28 gr,terwijl het hier maar 14 hoort te zijn,om 16.00 varen we het allermooiste fjord in met de hoogste bergen van Nieuw Zeeland, dit is na Alaska,het mooiste wat we gezien hebben,rond 18.00 varen we er weer uit,einde van een geweldige dag!
Nieuw Zeeland is vooral qua natuur een prachtig land,met veel temperatuur wisselingen,nu op naar Australie!!!